Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Neptweets met impact

Zowel Carglass als ING werden deze week doelwit van een onvervalste Twitter-hoax. Het was niet de eerste keer dat we zoiets zagen gebeuren. MT stelde daarom voor u een Top 7 samen: neptweets met impact.


Merkendiefstal. Bedrijven hebben vooralsnog niet echt een antwoord op grappenmakers die zich op Twitter voordoen als een merk en in die hoedanigheid tal van nepberichten en vreemde tweets versturen. Joery Bruintjes, PR-expert op het gebied van sociale media, vertelde eerder deze week in dagblad Metro dat bedrijven zich slecht wapenen tegen brand-jacking. “Merkdiefstal is slecht voor je merk. Je kunt je enigszins wapenen door een ‘verified account status’ te gebruiken. Hier zag je dat ook de echte Carglass-account die status niet had. Dan vraag je er een beetje om.” Bruintjes adviseert bedrijven om er vooral niet te krampachtig mee om te gaan. “Carglass zou deze ophef met enige zelfspot moeten gebruiken in een eigen reclame. Dat zou pas stijl zijn.”

Het is zoals gezegd niet de eerste keer dat bedrijven of personen het doelwit worden van neptweets. MT maakte voor u een overzicht.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.