Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

MWM2 #45 (35)

MWM2  #45 (35)
Je leest nu: MWM2 #45 (35)

Groei: 413%
Wie: Govert van den Bos en Hemmo Vriend
Wat: online onderzoek
Omzet: 3 miljoen euro

Govert van den Bos en Hemmo Vriend zetten in 2003 in Amsterdam hun online onderzoeksbureau MWM2 op. De naam staat voor Meer Weten van Mensen en Markten, en dat doet het bedrijf onder meer met zijn eigen technologie. Inmiddels heeft MWM2 meer dan 150 klanten. Daaronder bevinden zich mediabedrijven als Reed Business Information en SBS6, de Hema, de Bijenkorf, Unicef, Pepsico, ABN Amro en de ministeries van Algemene Zaken, BZ, EZ en VROM. Voor hun onderzoeken zetten Van den Bos en Vriend vaak onderzoekspanels voor ze op, waarvan er al meer dan negentig bestaan. Zo hebben klanten beter, directer en regelmatiger contact met hun gebruikers en klanten, zonder dat ze ze elke week aan tafel moeten aanschuiven. In Nederland claimt MWM2 zo toegang tot 250.000 panelleden.

Groei

De groei, zo verklaart Van den Bos, komt door een samenspel van factoren. "We hebben erg betrokken en ambitieuze medewerkers, daarnaast luisteren we bij de verdere innovatie en ontwikkeling van onze diensten en technologie heel goed naar onze gebruikers. Tot slot investeren wij substantieel en continu in ontwikkeling, verbetering en innovatie zodat wij de concurrenten voor blijven." Die groei, MWM2 heeft inmiddels dertig werknemers, moet ook steeds meer uit het buitenland komen.MWM2  #45 (35)

Crowdtech

Onlangs is MWM2 namelijk gestart met www.crowdtech.com. "Dat is de merknaam voor de online onderzoekstechnologie van MWM2 in het buitenland," verklaart Van den Bos. "In eerste instantie zullen wij dit zoveel mogelijk servicen vanuit Nederland en ons richten op de grote landen, de Big 5, in Europa. Fysieke kantoren zijn gezien de aard van de dienst – technologie, geen marktonderzoeksadvies – niet strikt noodzakelijk.

MWM2  #45 (35)