Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Martijn Arets is de beste ondernemer van 2011

Martijn Arets is door bezoekers van Sprout tot 'Beste ondernemer van 2011' uitgeroepen. De redactie maakte twee weken geleden een voorselectie van 20 entrepreneurs en vroeg 'Wie vind jij het beste?' De marketingexpert won vervolgens de verkiezing.

De ondernemer mobiliseerde een massa stemmers via social media-platformen als Twitter.

Arets heeft zich de afgelopen twee jaar tot een echte avonturier ontpopt. In 2010 zegde hij zijn baan op en heeft hij wekenlang in een oud Volkswagenbusje Europa doorkruist. Hij ging in gesprek met de ondernemers en leiders achter merken als Adidas, LEGO, Koenigsegg, Skype en Manchester United. Zijn avonturen en ervaringen waren tijdens de reis te volgen via zijn eigen site en zijn wekelijkse artikelen in onder andere dagblad De Pers.

Arets wist via crowdfundingsite Symbid 171 investeerders uit binnen- en buitenland te overtuigen: zijn boek Brand Expedition moest vertaald worden in het Engels. In slechts twee maanden tijd kreeg hij het bedrag van 20.000 euro bij elkaar. Hij was met deze manier van crowdfunden de eerste ter wereld. De investeerders zijn ook echt aandeelhouder en delen mee in de opbrengsten van het boek.

Brand Expedition is nu meer dan alleen een boek. Sinds januari 2011 gebruikt Arets onder dit label zijn ervaring om organisaties te adviseren op het gebied van merk en strategie. Hij activeert en betrekt grote groepen mensen via onder meer social media én hij schopt graag tegen de gevestigde orde. En dat is Arets is nu letterlijk gelukt: via Twitter bracht hij een grote horde stemmers op de been, die hem in staat stelden om te winnen van gevestigde namen als John de Mol, Floris van Bommel en Frits van Eerd. Hulde en proficiat!

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Bekijk hier nog eens de lijst van alle genomineerden, ofwel ‘De beste ondernemers van 2011’.