Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Klanten nodig? Vind gegarandeerd nieuwe klanten met deze zes marketingtools

Klanten vinden is niet eenvoudig. Hoe krijg je jouw product of dienst onder de aandacht, terwijl de (zakelijke) consument wordt doodgegooid met advertenties en 'promoted posts'. Deze zes tools helpen je gegarandeerd een eind op weg.

Klanten nodig? Vind gegarandeerd nieuwe klanten met deze zes marketingtools
Je leest nu: Klanten nodig? Vind gegarandeerd nieuwe klanten met deze zes marketingtools

1. Leadfeeder

Iedereen die komt rondsnuffelen op je website is voor jou natuurlijk een potentiële lead. Feit is echter dat maar 5 procent van de bezoekers zijn contactgegevens achterlaat. Beetje zonde toch van die overige 95 procent? Installeer daarom Leadfeeder. “Deze applicatie gaat net een stapje verder dan Google Analytics en identificeert bezoekers aan de hand van hun IP-adres”, vertelt Guus Verbeek van Saleshelden. “Je ziet zo niet alleen welk bedrijf je website heeft bezocht, ook wanneer dat gebeurde, hoe lang en welke zoekwoorden er worden gebruikt. Als je die informatie goed bestudeert, haal je daar altijd wel interessante koopsignalen uit.”

Prijs: vanaf €55 per maand

2. Reply.io

Natuurlijk kun je prospects individueel mailen, maar tijd is geld en ook jouw uren zijn beperkt. Soms is het handiger om via tools als Reply.io de ‘vangnetmethode’ toe te passen: in bulk e-mails en reacties versturen, die lijken alsof je ze handmatig getypt hebt. Op basis van slimme tracking weet het systeem precies welke mail er wanneer uit moet naar wie. Een beproefde methode, waar ook partijen als Wikipedia en The Web Summit gebruik van maken. Pro tip: vergeet voor een vleugje authenticiteit niet een ‘haastige spelfout’ in je automatische mail te plaatsen.

Prijs: vanaf € 20 per maand

3. Hubspot Sales

Stel, je doet de klant een voorstel en stuurt hem daarover een mailtje. Dan is het wel zo handig als je weet hoe hij dat bericht leest en of hij de tekst überhaupt wel een keertje heeft bekeken. Daarvoor is er Hubspot Sales, een tool waarmee je pixels kunt zetten in de mail die je stuurt. “Zo zie ik in één oogopslag of mijn bericht is gelezen en hoe vaak, wat dan weer een graadmeter is voor interesse”, vertelt Martijn Harpe van Timm & Pimm. “Is een bericht gelezen, dan hoef ik daar geen mail achteraan te sturen. Maar als ik zie dat de tekst regelmatig wordt bekeken terwijl ik nog geen antwoord heb ontvangen, dan kan ik daar op inspelen.”

Prijs: vanaf €0, het pro-pakket kost €47 per maand

4. Hunter.io

Op zoek moeten naar het juiste mailadres. Natuurlijk kun je dan bellen met de receptie en hopen dat er aan de andere kant van de lijn iemand zit die je wil helpen. Slimmer is het om een account aan te maken bij Hunter.io. Deze tool verschaft je razendsnel de juiste mailadressen. Daarvoor kun je als gebruiker een bedrijfsnaam invullen, de voor- en achternaam of simpelweg checken of een mailadres bestaat. Chris Obdam van Betty Blocks heeft een account. “Zij hebben een API die voor ons op basis van beperkte informatie mailadressen vindt. Dat bespaart veel tijd.”

Prijs: gratis instapmodel, betaalde variant vanaf € 39 per maand

5. Intercom

Een online bezoeker is een lead die je het liefst meteen wil vastpakken. Daar is je website – als het goed is tenminste – dan ook helemaal op ingericht. Om die conversie nog een extra boost te geven, gebruiken de fietsende broertjes Taco en Ties Carlier van fietsenmerk Vanmoof de chat-tool Intercom. “Werkt perfect”, zegt Taco. “Wat de tool je biedt is één locatie voor al je digitale klantcontacten. Daarnaast volgt Intercom het surfgedrag van bezoekers en zo zie je meteen wie er regelmatig terugkeren en wie al langer dan een maand niks van zich heeft laten horen.” Ook Eline Leijten van Plugify is enthousiast, met name over het gebruiksvriendelijke karakter van de tool. “Via Intercom beginnen bezoekers dagelijks gesprekken met ons. Daar halen we ook echt directe boekingen uit.”

Prijs: vanaf € 46 per maand

6. Leadpages

Al je online bezoekers laten binnenkomen in de trechter die we homepage noemen, is een nogal achterhaald principe. Slimme ondernemers maken aparte landingspagina’s voor iedere doelgroep, want zo converteer je stukken beter. “Een simpele tool die je daarvoor kunt gebruiken is Leadpages”, vertelt Guus Verbeek van Saleshelden. “Ideaal voor als je niet zoveel geld te besteden hebt. Hierin zitten sjablonen waarmee je zelf landingspagina’s kunt vormgeven, die je dan vervolgens heel eenvoudig terugkoppelt naar je eigen website.”

Let op!

We hebben nog elf andere tools verzameld om jouw verkopen te versnellen. Lees ze allemaal in deze handige whitepaper