Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

In het nieuws: Stefan Kloet (Directeur Corporate Communication Achmea)

Stefan Kloet wordt de nieuwe directeur Corporate Communication bij moederbedrijf Achmea. Een profiel van de man die groot werd bij Achmea.

Stefan Kloet wordt de nieuwe directeur Corporate Communication bij moederbedrijf Achmea. Een profiel van de man die groot werd bij Achmea.
Foto: Achmea

Zoals veel communicatiemedewerkers begon ook Stefan Kloet, die per 1 december wordt benoemd tot de nieuwe directeur corporate communication bij Achmea, als journalist. Na een studie journalistiek aan de Fontys Hogeschool werkte hij een aantal jaar bij het Eindhovens Dagblad als sportredacteur. Ondertussen begint hij een master Maatschappelijke Vraagstukken aan de Vrije Universiteit van Amsterdam.

Aan het eind van zijn carriere in Eindhoven begint Kloet tevens als bureauredacteur bij de Amerikaanse televisiezender CNBC, waar hij redactiewerk verricht rondom het Nederlandse financiële nieuws voor een Europese doelgroep. Het blijkt hem goed af te gaan, na vier jaar maakt hij de overstap naar Dow Jones Nieuwsdienst. Daar schrijft hij eerst een klein jaar over de retailsector in het Nederlands, maar keert hij al snel terug naar de Nederlandse financiële sector, waar hij naast Dow Jones ook verslag van doet voor de Europese editie van de Wall Street Journal.

Wekelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Financiën

Dat oog voor financiën en de kennis daarvan vallen ook Achmea op, die hem in 2008 strikt voor een positie van financieel woordvoerder. Via jaarresultaten en verslagen is Kloet verantwoordelijk voor de financiële verslaglegging van de Achmea Groep, waar verschillende verzekeraars als InShared en Zilveren Kruis onder vallen.

Na tien jaar maakt hij dit jaar de overstap naar een senior positie op de communicatieafdeling. Hij zit vier maanden op de positie op het moment dat zijn voorganger Kees Boef de overstap maakt naar Schiphol Group. Eerst wordt nog beweerd dat er ‘geworven’ gaat worden voor de positie, maar lang hoeft het bedrijf niet te te zoeken: Kloet blijkt de gedroomde opvolger met zijn kennis van het bedrijf en de financiële markt. In zijn nieuwe positie wordt Kloet verantwoordelijk voor alle communicatie van de bedrijven die onder Achmea vallen, zowel in Nederland als in de vijf andere landen waar het moederbedrijf actief is.