Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Exorbitante stijging internetreclame

De Nederlandse online mediabestedingen zijn in 2004 met 67 procent gestegen ten opzichte van 2003. Er is netto 66,2 miljoen euro aan online reclame uitgegeven. Dat blijkt uit marktcijfers van het Internet Advertising Bureau (IAB) en onderzoekbureau BBC.

De berekende omzet is afkomstig van 1500 bij IAB aangesloten Nederlandse websites, waaronder sites van MSN, IP, Funda, Wanadoo, Veronica, Lycos, Ilse media en Wegener multimedia.
Volgens de brutocijfers van BBC is er in 2004 in totaal 104,8 miljoen euro online uitgegeven. KPN is met 4,2 miljoen euro de grootste investeerder in online reclame, gevolgd door DSB (2,8 miljoen), Gsmweb (2,7), Microsoft (2,4) en Telfort (2,2). (Incentive Online)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.