Winkelmand

Geen producten in je winkelmand.

Enrise # 20

Je leest nu: Enrise # 20

Groei: 750%
Wie: Freddy Bouw, Hermen Heinen en Stevijn De Jong
Wat: internetbureau
Omzet: 2,1 miljoen euro

Enrise uit Amersfoort, eerder bekend als 4Worx, is een full service internetbureau dat de techniek levert voor klanten als Autorack.nl, KLM, Lotto en Wegener. In tien jaar tijd is het bedrijf van Bouw, Heinen de De Jong flink gegroeid, wat ook heeft geleid tot het bedienen van steeds grotere klanten.

Nuchter

"We zijn vrij bescheiden en nuchter in onze aanpak: we werken simpelweg voor de waardering van onze klanten, dat we ze écht hebben kunnen helpen. De basis voor ons is de liefde voor ons vakgebied en geloven in de eigen kracht en mogelijkheden. Stunten met tarieven doen we ook niet, we krijgen vaak genoeg de opdracht gegund terwijl een concurrent een derde lager uitkwam qua prijs. We weten blijkbaar goed over te brengen waarom de extra tijd – dus aandacht – en daarmee investering nodig is om er een geslaagd project van te maken."

Krimp

De crisis van 2008/2009 heeft Enrise niet onberoerd gelaten. Aanvankelijk moest het bureau krimpen. "Aangezien wij vaak voor klanten oplossingen bedenken die een beter resultaat geven bij lagere kosten, hadden we net voldoende opdrachten om die crisis zonder al te veel kleerscheuren door te komen en uiteindelijk de groei weer op te kunnen pakken."

Kosten besparen

Voor de gemeente Utrecht bespaarde Enrise veel belastinggeld met een slimme ingreep in het bestaande content management systeem. Autotrack verbeterde de zoek-functionaliteit van zijn website, zonder dat het daarvoor moest overschakelen op een volledig nieuw systeem. "Enrise is hard bezig nieuw personeel aan te nemen en nog scherper te focussen op het soort oplossingen waar onze grootste kracht en liefde ligt: webapplicaties. Zoals de vervanging van ‘gewone’ software (en alle bijkomende licentie- en onderhoudskosten en problemen) door deze te verplaatsen naar de browser op ieders computer of mobieltje. De behoefte hieraan neemt gigantisch toe en we denken ook dat wij onszelf hiermee aantrekkelijker maken voor de geniale webnerds die we aan ons willen binden. Hierdoor verwachten wij door te kunnen groeien in de toekomst."