Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Elektrisch rijden op benzine

Hét nadeel van elektrisch rijden is de beperkte actieradius. Opel lost dat op met een benzinemotor, die inschakelt zodra de accu's leeg raken. TechBusiness waagde zich aan een testrit met de Ampera.

 

Toevallig waren we de dag tevoren net met de neus op de feiten gedrukt: een auto op batterijen heeft een beperkte actieradius, en het is altijd een verrassing wanneer de accu's leegraken. General Motors heeft daar iets op gevonden: de elektrisch aangedreven Chevrolet Volt, die als zijn accu's na een kilometer of 60 leeg zijn, via een verbrandingsmotor plus generator zijn batterijen weer bijlaadt.

Wekelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Blokje om

Opel boft maar, dat het als GM-dochter de Volt in Europa mag uitbrengen als Opel Ampera.  Want het concept klinkt omslachtig, maar werkt in de praktijk prima. En – op papier – zijn de cijfers indrukwekkend: een CO2-uitstoot van 40 gram per kilometer en een actieradius van desnoods 560 kilometer. Hoe rijdt zo'n elektrische gezinswagen met hulpmotor? TechBusiness kreeg de kans om met het enige rijdende prototype Ampera een blokje om te gaan.

Lees verder op TechBusiness.nl