Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Deze gratis webinars mag je komende week niet missen

Hoewel evenementen en bijeenkomsten collectief zijn afgelast, draaien webinars op volle toeren. MT maakt een overzicht van relevante digitale inspiratiesessies voor leiders en professionals.

Foto: Chuttersnap/Unsplash

Maandag 23 maart

07:00 – Pearl Habits: Creating positivity during challenging times
In 30 minuten leer je om uitdagingen in positiviteit om te zetten met de Tiny Habits-methode van BJ Fogg.
Inschrijven

09:00 – Meeting online with Zoom
Goede start van de week: een webinar hoe je zelf webinars kunt organiseren met de SaaS-oplossing van Zoom, georganiseerd door de consultants van Drift.
Inschrijven

10:00 – Marketing in tijden van Corona
Als purpose marketeer onthult Jennifer Elliot, partner bij 48HoursUnplug, de geheimen van de marketing: de purpose van het bedrijf en de mensen in het bedrijf.
Inschrijven

16:00 – Het coronavirus & personeel
Tijdens de live Q&A-sessie van De Wereld van Personeel kun je vragen stellen over het coronavirus en je personeel. Ook leer je van de ideeën en oplossingen die andere ondernemers inzetten om deze periode zo goed mogelijk met hun personeel door te komen.
Inschrijven

20:00 – Krachtig samen
De ‘4-daagse Online Conferentie’ over waardes, dagelijkse keuzes, plek op het podium, vitaliteit & branding. Sympathiek gebaar: doneer in ruil voor de 4 dagen een bedrag aan een ondernemer die het keihard nodig heeft.
Inschrijven

Dinsdag 24 maart

08:00 – Tiny Habits for Working from Home
Verhoog je productiviteit tijdens het thuiswerken.
Inschrijven

10:00 – Hoe blijf je momenteel verbonden met thuiswerkers?
Hoe krijg je voeling met het welzijn van je werknemers die nu afgezonderd van de buitenwereld hun job uitvoeren? Wat kan je op afstand doen om dit gevoel te boosten? Olivier Van Loo, Solution Architect bij Intuo, geeft tips.
Inschrijven

12:00 – Leiderschap in crisistijd met Ben Tiggelaar
MT/Sprout en leiderschapsexpert Ben Tiggelaar praten je bij over de do’s and don’ts van leiderschap in crisistijd.
Inschrijven

15:00 – CEO’s in Crisistijd
Als CEO van een organisatie ga je momenteel vast door een moeilijkere tijd. Hoe zit dat met werktijdverkorting en thuiswerken? Hoe borg je de bedrijfscultuur in deze situatie? Hoe houd je grip op je onderneming en hoe ga je om met medewerkers die getroffen zijn door het coronavirus? AFAS-ceo Bas van der Veldt deelt de tips en trucs over hoe AFAS omgaat met deze bijzondere tijd.
Inschrijven

16:00 – De geheimen van succesvolle sportmarketing
Joyce Rommelaar heeft jaren ervaring in (sport)sponsoring. In dit webinar deelt ze hoe je een goed sponsorbudget opstelt en hoe je zorgt voor de juiste activatie.
Inschrijven

Woensdag 25 maart

05:00 – Tiny Habits for Remote Sales Teams
Voor de die-hard salestijgers die remote hun salesteam willen aansturen. Hoe je op afstand toch producten of diensten aan de man brengt.
Inschrijven

15:00 – Empathie-gedreven innovatie | job-to-be-done
De constante factor in innovatie is de constante zoektocht naar vernieuwing, waardecreatie en positieve beleving. Het job-to-be-done-canvas helpt om menselijke behoeftes te achterhalen.
Inschrijven

15:00 – Trends in Export
Wat is de impact van Covid-19 op internationaal ondernemen en wat is het effect op de export? Trends in Export presenteert het jaarlijkse onderzoek en deelt nieuwe inzichten.
Inschrijven

Donderdag 26 maart

10:00 – Hoe leid je je bedrijf door het coronavirus?
De maatregelen getroffen door de overheid zullen ook hun impact hebben op de cijfers. Hoe zorg je ervoor dat je bedrijf hier heelhuids uitkomt? CEO van Teamleader Jeroen De Wit deelt praktische tips op basis van zijn eigen ervaring.
Inschrijven

14:00 – Navigeren door de crisis
Anna Chojnacka en Pieter van Osch loodsen je in dit webinar van Scaleup Impact met praktische tips door de crisis. Onderwerpen die je kunt verwachten: voorspelbaarheid binnen het team creëren, mensen op ‘dezelfde pagina’ krijgen en houden en tijd, focus en cash bewerkstelligen.
Inschrijven

15:00 – COVID Crisis Communication
De PR-experts van PRLab beantwoorden in dit webinar vragen als: hoe communiceer je tijdig naar medewerkers en externe relaties, hoe anticipeer je op mogelijke problemen en hoe houd je het hoofd koel in een crisissituatie.
Inschrijven

18:00 – Woman in Tech | Be a successful pitcher through authenticity
Leer van een drietal praktijkexperts hoe je jouw bedrijfspitch kunt aanscherpen.
Inschrijven

Vrijdag 27 maart

16:30 – Vrijmibo met je collega’s
Houd de teamspirit hoog door met je collega’s digitaal te proosten op het weekend. Deze ‘webinars’ vragen creativiteit: je zult het immers zelf moeten organiseren.
Google Hangouts | Zoom | Microsoft Teams

Latere webinars

30 maart – Effectief thuiswerken door de juiste prioriteiten te stellen
Een nieuwe uitdaging: Hoe werk je thuis zo effectief mogelijk door aan de juiste dingen bezig te zijn, terwijl er zoveel prikkels zijn die je van je focus weg kunnen leiden? Het Savvy Team neemt je tijdens dit webinar mee in het stellen van prioriteiten en de bewustwording van het gevaar van complete reactiviteit!
Inschrijven

31 maart – Leiderschap in crisistijd
Wat vragen grote contextuele veranderingen zoals het coronavirus van leiderschap? Hoe kunnen leiders zo goed mogelijk inspelen op de behoeften en beleving van medewerkers in tijden van crisis? Waarom is dan leiderschap en communicatie op basis van vertrouwen belangrijk? En hoe kun je dit juist nu toepassen vertellen René Brouwers en Marieke Hoogenberg van Great Place To Work.
Inschrijven

31 maart – Revolution Digital
Online seminar over de toekomst van (elektrisch) vervoer.
Inschrijven

7 april – 5 manieren van verbinding in tijden van crisis
Mensen zijn sociale dieren. Organisaties zijn sociale instellingen. Hoewel COVID-19 ons dwingt om sociale afstand te bewaren, is het cruciaal om emotioneel dicht bij elkaar te zijn. Maar hoe houd je die verbinding? En hoe geef je richting aan goed werkgeverschap in deze tijd? In dit webinar vertelt Great Place To Work 5 redenen waarom we juist nu moeten luisteren naar onze medewerkers én hoe je dat binnen jouw organisatie kan doen.
Inschrijven

9 april – Scaling Internationally with Growth Hacking
Leer hoe je jouw bedrijf kunt opschalen met de technieken uit de growth-hacking-methodologie.
Inschrijven

Wekelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

16 april – Connecting the dots
Seminar over het effectief hosten van online evenementen.
Inschrijven