Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Deze bedrijven hebben Applepotentie

Wie zo'n 15 jaar geleden de kans onbenut liet om te investeren in een bedrijf met fruitlogo dat nagenoeg failliet was, trekt zich nu die haren uit het hoofd. Spijt, spijt en nog eens spijt. Maar voor bekeerlingen is er nog hoop.


De tijd dat alleen fotografen, vormgevers en echte nerds een Macje hadden en de rest van de wereld met een gewone pc die geeks een beetje uitlachtte, is voorgoed voorbij. De geeks lachen zich inmiddels helemaal rot om al dat inferieure Windowsspul, en zeker als je zo kortzichtig was om niet te investeren in Apple zal het lachen je nu wel vergaan zijn met een return on investment in 10 jaar van 5000 procent.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

De klok terugzetten kan niet meer, maar wat wel kan is natuurlijk aandelen kopen van het bedrijf dat de volgende AAPL zal zijn. JP Morgan verzamelde kwalitatieve en kwantitatieve kenmerken van Apple zoals inspirerende producten, fantastisch imago, succescultuur, spectaculaire groeimogelijkheden en een sterke marktpositie. Vervolgens legde het andere bedrijven langs die meetlat. Daar kwam tot slot een lijstje uitrollen van ondernemingen met potentie de volgende kaskraker op de beurs te worden.

Behalve de usual suspects zoals Amazon, Linkedin kwamen daar ook bij het grote publiek minder bekende bedrijfjes uit. Allemaal Amerikaans, dat wel. Waar blijven de Chinezen? Volgens sommige Chinezen zelf duurt dat nog even want dat innovatieve vermogen van Chinezen valt tegen. Niettemin, ergens tussen die miljard Chinezen moeten natuurlijk bedrijven met potentie zitten. Volgende keer, beloofd.