Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

De koerswijziging van Senz Umbrellas

Senz - van de stormparaplu's - gaat een koerswijziging inzetten. Het Delfse bedrijf komt met nieuwe producten op de markt en breidt het team internationaal uit. Mede-oprichter Philip Hess vertelt erover bij Groeigeld.

Wat de nieuwe producten van Senz precies gaan worden, wil Philip Hess niet zeggen. Het bedrijf is in volle voorbereiding en mikt op begin 2014 voor de introductie. “Het zullen reisaccessoires zijn die je nodig hebt om van a naar b te gaan,” aldus Hess, “en die in dezelfde winkels kunnen worden verkocht als de paraplu’s nu.” Senz zal daarmee een breder merk gaan worden.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Het is een uitdaging om nieuwe producten te ontwikkelen na het daverende succes van de stormparaplu’s, vertelt Hess. Sinds de marktintroductie zes jaar geleden zijn er tegen de twee miljoen stuks van verkocht, in vijftig landen. “We hebben met de paraplu’s een hoog niveau van innovatie neergezet. De lat ligt hoog. We gaan niet zomaar standaardproducten nemen en daar ons logo op plakken.”

Het is niet de enige stap in de koerswissel van Senz. Er worden mensen aangenomen in Duitsland en China, om lokaal producten aan de man te brengen. “Dit jaar ligt onze focus in Duitsland. Over drie jaar willen we in de belangrijkste Europese landen verkopers hebben.”

Bekijk hieronder het hele interview op 7 Ditches TV