Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Clansman wordt Europeser

Het snelgroeiende online marketingbedrijf Clansman wordt steeds Europeser van karakter. Na eerder dit jaar actief te zijn geworden in België en Duitsland, volgen nu Spanje en Engeland.

 

Clansman is specialist in e-mail marketing en online campagnes waarmee het voor zijn klanten leads genereert. Volgens Clansman-directeur Jeroen Ligthart, die de afgelopen weken een trits vacatures de wereld in heeft geholpen voor medewerkers 'met een talenknobbel' volgt hij klanten als Emesa en Euroclix met de internationalisering.

Europese groei

Het Utrechtse bedrijf verwacht buiten Nederland snel te groeien: eind volgend jaar zou 30 procent van de omzet uit andere Europese landen afkomstig moeten zijn, vertelt hij tegen Emerce. Daarvoor moet flink wat gebeuren, want in eigen land groeide zijn bedrijf in 2010 al met 60 procent naar 3,25 miljoen euro. Dit jaar denkt Ligthart uit te komen tussen de 4 en 5 miljoen. Door het succes van zijn performance based activiteiten behoorde Clansman vorig jaar al tot de snelstgroeiende technologiebedrijven van Nederland: in de Deloitte Technology Fast50 was het goed voor een zevende plek, met 1827 procent omzetgroei over vijf jaar.

Uitmetkorting.nl

De sleutel tot het succes van Clansman lijkt te liggen in het feit, dat alle activiteiten performance based zijn: klanten rekenen alleen af op resultaat en zijn vooraf geen geld kwijt aan de campagnes. Ligthart zet ook zelf sites op als uitmetkorting.nl om publiek door te verwijzen naar klanten en derden. Uitmetkorting krijgt er door de internationalisering een Duitse en Vlaamse variant bij. in Spanje gaat Clansman van start met online voordeel- en kortingsacties. Op dit moment werkt het nog vanuit Nederland, zodra de omzet in een land voldoende vormen aanneemt, denkt Ligthart aan een lokale vestiging, te beginnen in Duitsland. “Als we in Duitsland een miljoen omzet draaien, dan maakt de Duitse fiscus het moeilijk om alles vanuit Nederland te doen. Medio volgend jaar openen we daar wellicht een kantoor.”

Verschuiving online reclame

Ligthart verwacht dat de groei in 2011 door zal zetten door diverse ontwikkelingen op de markt: “De algemene trends op het gebied van performance based online marketing zetten door. Steeds meer traditionele adverteerders ontdekken de voordelen van perfomance based online marketing en er is een toenemende onderhandelingskracht van online media die gewend zijn performance based te werken. Verder zien we een verschuiving van de traditionele online reclamebureaus naar performance based media-exploitanten, zoals Clansman.”

Lees ook:

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Groeit u hard genoeg voor de Fast50?

Elke week het beste van TechBusiness in de mail? Vraag de nieuwsbrief aan.