Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Clansman groeit 60 procent

Online marketeer Clansman heeft ook in 2010 een flinke spurt gemaakt. Met een groei van 60 procent kwam de omzet uit op 3,25 miljoen euro. Het sleutelwoord: performance based.

 

 

Clansman scoorde een paar maanden al in de Deloitte Technology Fast50 van snelstgroeiende techbedrjiven, als de nummer 7. Met een cumulatieve groei over de vjif jaar tot en met 2009 van 1827 procent bleek het een van de toppers. Het lijkt er nu op, dat Jeroen Lighart en Vincent Heidinga hun positie in de Fast50 van 2011 kunnen vasthouden.

Performanced based

Dankzij de omzetspurt is Clansman in elk geval de snelst groeiende performance based marketing-organisatie. En juist dat performance based – afrekenen op basis van voor de klant gerealiseerde omzet – lijkt de sleutel tot het succes.De activiteiten op het gebied van leadwerving en e-mail verdubbelden bijna, van ruim 1 miljoen euro in 2009 naar twee miljoen afgelopen jaar. Daarnaast scoorde Clansman ook met eigen websites, zoals www.uitmetkorting.nl. Daarin ging bijna 8 ton om, ook ruim een kwart meer dan in 2009.

Verschuiving online reclame

Jeroen Ligthart, directeur van Clansman, verwacht dat de groei in 2011 door zal zetten door diverse ontwikkelingen op de markt: “De algemene trends op het gebied van performance based online marketing zetten door. Steeds meer traditionele adverteerders ontdekken de voordelen van perfomance based online marketing en er is een toenemende onderhandelingskracht van online media die gewend zijn performance based te werken. Verder zien we een verschuiving van de traditionele online reclamebureaus naar performance based media-exploitanten, zoals Clansman.”

Buitenland

Ligthart verwacht de grootste groei komend jaar vanuit de exploitatie van websites in het segment ‘Leisure’. De totale omzet zal groeien naar ongeveer vijf miljoen euro in 2011; alweer een plus van vijftig procent. |die groei moet dan mede komen uit het buitenland. Clansman wil op eigen kracht het buitenland in, maar zoekt volgens Ligthart ook naar partnerships.  Het avontuur begint in het eerste kwartaal van 2011 met de Duitse markt.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Lees ook:

Elke week het beste van TechBusiness in de mail? Vraag de nieuwsbrief aan.