Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Boekrecensie: Great to Cool, René Boender

Ga er maar aan staan, de opvolger van ‘Good to great’ schrijven, de bestseller van Amerikaans Jim Collins. In dat boek beschrijft de auteur wat ondernemingen nu écht onderscheidt van z’n concurrenten.


Boender, gepokt en gemazeld in marketing en reclame, schrijft een heel ander boek; geen zelf onderzochte cases, maar een aaneenschakeling van tips en trucs ‘voor méér succes.’ En om eerlijk te zijn, moet ik even een drempel over om aan het boek te beginnen: Boender heeft het op de cover over ‘inspiratiekronkels’ en noemt zichzelf Brain-agent, Innovatiefuturist en Trendteller. Eerste gedachte: wat een poeha om jezelf en je boek te introduceren… En in het boek wordt vervolgens ook nog eens druk gestrooid met groot afgedrukte, inspirerende quotes, bijna om de pagina.
Het goede nieuws is dat Boender behalve spreker op congressen ook een man van de praktijk is, en hij kan dus voorbeelden en cases uit eigen praktijk geven. In de korte hoofdstukken komt dus ook een paar keer ter sprake hoe hij bijvoorbeeld met Senz Umbrellas werkt. Dat zijn ook de leukste en meest leerzame stukken uit het boek. De korte hoofdstukken staan bol van de actiepunten (‘doe dit, denk zo’) en dat houd je goed bij de les, al zijn ze wat ronkend opgeschreven. Naast een paar authentieke tips komen veel open deuren voorbij, maar ook die kunnen natuurlijk een aha-erlebnis opwekken.
Na lezing heb je wellicht paar punten te pakken die je meteen kunt toepassen in je onderneming, maar de kans is ook aanwezig dat je met een vermoeid gevoel op de bank achterblijft. En beklijven doen de ‘braincandies’ niet.

René C. W. Boender
Great to cool
€ 17,95