Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Blinker wint Emerce 100 (alweer)

E-mailmarketeer Blinker voert de lijst aan met branchegenoten aan in de Emerce 100, het imago-onderzoek van het e-businessblad. Dat is al voor het tweede jaar op rij.

 

 

De Emerce 100 komt tot stand na een uitgebreid onderzoek onder lezers van Emerce, Management Team en Computable. In de categorie e-mail marketing bureaus pikten de bijna 1900 respondenten Blinker eruit. “Deze telt voor mij persoonlijk zwaarder dan vorig jaar," zegt directeur Paul Neuteboom. "Er is dit jaar meer (internationale) concurrentie dan ooit en ze worden alleen maar professioneler. We zullen er alles aan doen om ook volgend jaar nummer 1 te zijn."

Fast50

Dat betekent: nog meer energie steken in klanten, de ontwikkeling van Blinkers eigen platform MailPlusen het delen van kennis met de markt. "E-mail is een fantastisch communicatiemedium en we willen graag iedereen helpen daar veel rendement uit te halen,” aldus Neuteboom. Met zijn compagnons Marc Schussler en Niels Noorlander scoorde hij eerder dit jaar ook al een 34-ste plek in de Deloitte Technology Fast50 als snelgroeiend techbedrijf.

Sociale media

Een belangrijke trend in de dynamische markt van e-mailserviceproviders noemt Neuteboom in Emerce de doorbraak van sociale media. “Iedere marketeer wil Twitter en Hyves inzetten. Het is nu zaak sociale media en e-mailmarketing te integreren. Zo kan een artikel uit een nieuwsbrief dat gedeeld wordt via de sociale netwerken een groter bereik krijgen.” De mogelijkheden van e-mailmarketing nemen zo toe. Ook de slag naar meer relevantie – “daar roepen we al jaren om” – is eindelijk gemaakt, zegt Neuteboom. “Niet iedereen krijgt meer dezelfde boodschap. Berichten worden aangepast op het profiel van de ontvanger.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Shake-out

Voor Blinker was het afgelopen jaar weer net zo’n goed groei jaar als 2009. “Onze omzet zit op drie miljoen euro en we hebben inmiddels veertig medewerkers in dienst. Ook hebben we er dit jaar veel nieuwe klanten bij gekregen.” Trots is Neuteboom op de waargemaakte ambitie op kennisniveau: “We geven regelmatig webinars, schrijven white papers, spreken op congressen en delen op die manier onze kennis. Verder volgen twintig medewerkers de post-hbo opleiding cross-dm om onze klanten beter te begeleiden bij de inzet van e-mailmarketing in de marketingmix.” Neuteboom denkt dat de markt komende jaren flink gaat bewegen: “De meeste grote bedrijven doen inmiddels aan e-mailmarketing. Nu komt de fase van groeien. De grote shake-out kan beginnen.”

Elke week het beste van TechBusiness in de mail? Vraag de nieuwsbrief aan.