Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Blinker #44 (34)

Blinker  #44 (34)
Je leest nu: Blinker #44 (34)

Groei: 415%
Wie: Marc Schussler
Wat: e-mailmarketing
Omzet: vertrouwelijk

Marc Schussler had een prima tijd bij KPN Research, maar hij wilde ook eens wat ideeën uitvoeren. De keuze viel op een systeem voor e-mailmarketing, dat nu door Blinker onder de naam MailPlus als dienst wordt aangeboden. Inmiddels hoort het Zoetermeerse Blinker met 40 medewerkers bij de grotere spelers onder de ESP's, de e-mail service providers. 1200 organisaties gebruiken MailPlus, deels via de partners van Blinker. Onder hen een paar grote namen: Randstad, BCC, gemeente Den Haag en Politie Drenthe.

Beste volgens Emerce

"Het is nog nooit van een leien dakje gegaan en volgens mij komt dat er ook niet van," zegt Paul Neuteboom, commercieel directeur en partner in Blinker. "Het is, zoals voor veel bedrijven, keihard werken." Dat dat werken wordt beloond, bewijst in elk geval de klantwaardering zoals Emerce die meet. Eind vorig jaar stond Blinker voor het tweede jaar op rij op de eerste plek in de categorie e-mail marketingbureaus.

Integratie social media

Bij die gelegenheid zei Neuteboom tegen Emerce: “Iedere marketeer wil Twitter en Hyves inzetten. Het is nu zaak sociale media en e-mailmarketing te integreren. Zo kan een artikel uit een nieuwsbrief dat gedeeld wordt via de sociale netwerken een groter bereik krijgen.” De mogelijkheden van e-mailmarketing nemen zo toe. Ook de slag naar meer relevantie – “daar roepen we al jaren om” – is eindelijk gemaakt, zegt Neuteboom. “Niet iedereen krijgt meer dezelfde boodschap. Berichten worden aangepast op het profiel van de ontvanger.”

Laatste keer Fast50

Groeijaar 2010 was uitstekend, en leidde tot een omzet van rond 3 miljoen euro, zei Neuteboom destijds. Bijna een jaar later wil hij geen commmentaar geven op de omzetvraag. "Volgend jaar staan we niet meer in de Fast 50. Het moet heel gek lopen als het wel zo is. Gevraagd hoe het staat met de buitenlandse expansieplannen die Blinker eerder had: "Alle groeiscenario’s zijn al bedacht. Maar onze focus is om eerst de harten van alle Nederlandse marketeers en communicatieprofessionals te veroveren."