Winkelmand

Geen producten in je winkelmand.

Ben Tiggelaar deel 14: ‘Verandering teweegbrengen? Creëer een gevoel van urgentie’

Organisaties proberen vaak met rationele argumenten verandering te realiseren. In deze video legt Ben Tiggelaar uit waarom dat de verkeerde methode is. ‘Spreek het hart aan en laat mensen voelen dat verandering noodzakelijk is.’

Je leest nu: Ben Tiggelaar deel 14: ‘Verandering teweegbrengen? Creëer een gevoel van urgentie’

Managers gaan te vaak uit van het principe ‘Analyze, Think, Change’, zegt verandergoeroe John Kotter. Met analyses en rationeel denken zou de verandering moeten volgen. In de praktijk werkt deze methode niet. Cijfers alleen roepen nooit een gevoel van urgentie op. Ga daarom uit van de ‘See, Feel, Change’-methode. Laat mensen ervaren, zien en voelen waarom verandering noodzakelijk is. Dán creëer je een gevoel van urgentie.

Bekijk ook andere video’s van Ben Tiggelaar: