Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Bellytray wint UtrechtInc Award

UtrechtInc loofde dinsdagavond twee prijzen uit voor de beste startende onderneming en het beste studentbedrijf. Bellytray won de hoofdprijs van 2.500 euro en een deelname aan het UtrechtInc Acceleration traject.

Bellytray wint UtrechtInc Award
Je leest nu: Bellytray wint UtrechtInc Award

 

Bellytray is een mobiel presentatiesysteem voor catering, sampling en promotie. Voor 180 euro ben je een ‘buikbak’ rijker om bij evenementen drankjes, eten of spullen uit te delen. De trays die erin gaan zijn verwisselbaar en geschikt voor amuseglaasjes, flesjes en een snijplaat voor hapjes. Degene die de Bellytray draagt, heeft zijn handen vrij om zich met de klant bezig te houden.

De jury was erg te spreken over Bellytray, met name in de houding van het team. “Ik zag absolute passie bij de ondernemers; het spatte er echt vanaf’, vertelt jurylid Erik Aeyelts Averink, ondernemer en tevens jurylid van New Venture. “Ze staan op het punt om dit bedrijf serieus groter te gaan maken, met een product waar we allemaal de benefits van zien.”

Voor ondernemers Wouter Goossens en Eugene Lubbers was het een mooie erkenning na een jaar lang ontwikkelen, testen en gesprekken voeren met horecaondernemers en productiepartijen in China. “Nu is het voor ons de uitdaging om door te pakken en het groter neer te gaan zetten”, zegt Goossens. Het geld gaan de jonge ondernemers gebruiken voor de horecabeurs in Parijs en de promotie van het product. Sinds begin januari is de Bellytray te koop. De eerste partijen hebben al testexemplaren besteld, waaronder NH Hotels, Coca Cola België en Jaarbeurs Utrecht. Doel van Goossens en Lubbers is om eind 2010 duizend stuks verkocht hebben, zodat ze zich fulltime met het bedrijf bezig kunnen gaan houden.

 

Studentenprijs

Nipte tweede voor de UtrechtInc Award was Harm Aarts met DeLaagsteRekening, die consumenten de mogelijkheid biedt het goedkoopste mobiele abonnement te vinden op basis van hun belgedrag, iets waar bestaande providers niet behulpzaam in zijn. De aanmoedigingsprijs voor het beste studentbedrijf ging naar Cultuurbewust, een platform voor cultuurrecensies, -reportages en -interviews opgezet door Marjolein Theunissen. Zij wil enerzijds mensen enthousiast maken over cultuur, en anderzijds aspirant-journalisten de mogelijkheid geven een portfolio op te bouwen van schrijfwerk.

 

De andere bedrijven die pitchten waren Exket, CNGRS en GrapeVineWines voor de UtrechtInc Award en E-surance, Gewoon Groen, CiVi en Musicrooms voor de studentenprijs.