Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Ariely, Dan

Dan Ariely ontwikkelde een bovenmatige interesse voor gedragswetenschap toen hij als soldaat van het Israëlisch leger derdegraads brandwonden opliep over 70 procent van zijn lichaam.


Ariely schreef twee boeken over het onderwerp. Hierin legt hij uit hoe het komt waarom mensen bijvoorbeeld altijd met een grotere aankoop thuiskomen dan ze vooraf van plan waren te doen. Beide boeken werden regelrechte bestsellers. Volgens deze goeroe bestaat er niet zoiets als een rationele keuze. In zijn visie wordt de economie gedreven door irrationele beslissingen en misconcepties. 

Ariely is hoogleraar gedragswetenschap en werkt daarnaast voor diverse grote bedrijven die gretig gebruik maken van zijn kennis over het gedrag van klanten.

Artikelen over Dan Ariely:

Boek van Dan Ariely (online te bestellen):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

>> Overzicht van alle goeroes

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.