Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Merkstrategie & Verandermanagement

De wereld verandert in sneltreinvaart. Alles en iedereen moet hierin mee. Uiteraard geldt dat ook voor veel bedrijven. Maar het vermogen van organisaties om daadwerkelijk (mee) te veranderen is vaak een groot struikelblok.

Veel bedrijven onderschatten bijvoorbeeld de snelheid van (externe) veranderingen en daarmee impliciet ook de noodzaak tot fundamentele aanpassingen. Zo ook op het niveau van marketing- en merkstrategie. Maar wanneer marktontwikkelingen niet inzichtelijk zijn, of wanneer er geen duidelijk veranderplan is, dan is het bouwen aan een merk gedoemd te mislukken.

Tijdens deze opleiding leer je enerzijds hoe je een gedegen merkstrategie kunt opzetten en anderzijds hoe je goed verandermanagement kunt bedrijven.

Onderwerpen

  • Welke trends zijn er op het gebied van merkontwikkeling, branding en waardecreatie?
  • Hoe kan ik een merkstrategie formuleren die in lijn ligt met de bedrijfsstrategie?
  • Hoe kan ik een herkenbare waardepropositie/positionering ontwikkelen en uitrollen?
  • Hoe kan ik ervoor zorgen dat het merk geborgd wordt in de organisatie?
  • Hoe kan ik een effectieve veranderstrategie formuleren en opzetten?
  • Hoe kan ik de veranderstrategie succesvol doorvoeren  in de organisatie?
  • Welke rol spelen leadership, verandermanagement en bedrijfscultuur bij innovatie?
  • Welke skills zijn vereist om het veranderproces succesvol door te kunnen voeren?

Resultaat

Na afloop van de opleiding kun je zelfstandig uitvoering geven aan de merk- en veranderstrategie. Je bent in staat om tot een merkstrategie te komen die in lijn ligt met de bedrijfs- en marketingstrategie. Ook weet je hoe je een effectief veranderproces (brand transition) kunt opstarten, en hoe je het noodzakelijke veranderproces in goede banen kunt leiden. Je weet ook hoe je het beste om kunt gaan met interne weerstand en het veranderen van bestaande structuren en culturen. Je bent op de hoogte van alle succesfactoren van business leaders en weet hoe je een succesvolle merk/ change implementatie kunt doorvoeren. Tot slot ben je op de hoogte van de laatste kennis op het gebied van merkstrategie en verandermanagement.

Vorm

Deze postacademische opleiding duurt ongeveer 6 maanden en omvat 20 colleges van 3 uur. Je volgt de opleiding met ongeveer 10-15 deelnemers op een van onze locaties.

Programma

Datum Tijd Inhoud
16 May. 19 15:00 - 21:00 Module 1: Brand Strategy & Propositieontwikkeling
30 May. 19 0:00 - 0:00 Tijdens deze module leer je hoe je je merkstrategie kunt vormgeven. Je verwerft nieuwe pragmatische kennis en inzichten over branding
13 Jun. 19 15:00 - 21:00 propositieontwikkeling en waardecreatie. Je leert hoe je marketing- en merkprocessen beter en effectiever kunt organiseren en hoe je die in lijn kunt brengen met de bedrijfsstrategie. Verder krijg je nieuwe kennis en inzichten over het omgaan met digitale uitdagingen van merkbeleid en word je bijgeschoold over integratie- en implementatieaspecten ervan.
27 Jun. 19 0:00 - 0:00 Vervolg module 1: Brand Strategy & Propositieontwikkeling
4 Jul. 19 15:00 - 21:00
10 Oct. 19 0:00 - 0:00 Vervolg module 1: Brand Strategy & Propositieontwikkeling
31 Oct. 19 0:00 Module 2: Brand Development & Borging in de Organisatie
14 Nov. 19 15:00 - 21:00 Tijdens deze module leer je hoe je de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van de merkstrategie. Je krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur
28 Nov. 19 0:00 - 0:00 verandermanagement en leadership en leert wat nodig is om veranderingen ‘erdoor’ te krijgen. Daarnaast komt het borgingsstuk uitvoerig aan bod
5 Dec. 19 15:00 - 21:00 want alleen daarmee kun je duurzaam aan een merk bouwen. Je leert hoe je de merkidentiteit in alle geledingen van de organisatieprocessen kunt brengen en ze tevens consistent kunt houden.
19 Dec. 19 0:00 - 0:00 Vervolg module 2: Brand Development & Borging in de Organisatie

Tijd

15:00 - 21:00


Inhoud

Module 1: Brand Strategy & Propositieontwikkeling



Tijd

0:00 - 0:00


Inhoud

Tijdens deze module leer je hoe je je merkstrategie kunt vormgeven. Je verwerft nieuwe pragmatische kennis en inzichten over branding



Tijd

15:00 - 21:00


Inhoud

propositieontwikkeling en waardecreatie. Je leert hoe je marketing- en merkprocessen beter en effectiever kunt organiseren en hoe je die in lijn kunt brengen met de bedrijfsstrategie. Verder krijg je nieuwe kennis en inzichten over het omgaan met digitale uitdagingen van merkbeleid en word je bijgeschoold over integratie- en implementatieaspecten ervan.



Tijd

0:00 - 0:00


Inhoud

Vervolg module 1: Brand Strategy & Propositieontwikkeling



Tijd

15:00 - 21:00



Tijd

0:00 - 0:00


Inhoud

Vervolg module 1: Brand Strategy & Propositieontwikkeling



Tijd

0:00


Inhoud

Module 2: Brand Development & Borging in de Organisatie



Tijd

15:00 - 21:00


Inhoud

Tijdens deze module leer je hoe je de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van de merkstrategie. Je krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur



Tijd

0:00 - 0:00


Inhoud

verandermanagement en leadership en leert wat nodig is om veranderingen ‘erdoor’ te krijgen. Daarnaast komt het borgingsstuk uitvoerig aan bod



Tijd

15:00 - 21:00


Inhoud

want alleen daarmee kun je duurzaam aan een merk bouwen. Je leert hoe je de merkidentiteit in alle geledingen van de organisatieprocessen kunt brengen en ze tevens consistent kunt houden.



Tijd

0:00 - 0:00


Inhoud

Vervolg module 2: Brand Development & Borging in de Organisatie


Locatie

Utrecht Business School
Savannahweg 17
3542 AW Utrecht, Utrecht

Organisator

Utrecht Business School
big_utrecht-business-school-90fae6e2676f375d9e2fffca1f771ddb.png

Resultaat

Wat ga je leren:

  • Je kunt zelfstandig uitvoering geven aan de merk- en veranderstrategie.
  • Je bent in staat om tot een merkstrategie te komen die in lijn ligt met de bedrijfs- en marketingstrategie.
  • Je weet hoe je een effectief veranderproces (brand transition) kunt opstarten.
  • Je weet hoe je het noodzakelijke veranderproces in goede banen kunt leiden.
  • Je weet hoe je het beste om kunt gaan met interne weerstand en het veranderen van bestaande structuren en culturen.
  • Je bent op de hoogte van alle succesfactoren van business leaders.
  • Je weet hoe je een succesvolle merk/ change implementatie kunt doorvoeren.
  • Je bent op de hoogte van de laatste kennis op het gebied van merkstrategie en verandermanagement.